Το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου στους σύγχρονους κινητήρες είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού καυσίμου (έκχυσης), το οποίο έχει αντικαταταστήσει τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου με καρμπυρατέρ σε όλα τα οχήματα. Μέχρι την καθιέρωση των καταλυτικών αυτοκινήτων, το βασικό σύστημα τροφοδοσίας για τα αυτοκίνητα ήταν το σύστημα με εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ). Οι εξελίξεις όμως της σύγχρονης τεχνολογίας και οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές των χωρών για μηδενικές εκπομπές ρύπων οδήγησαν τους κατασκευαστές στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα ψεκασμού τα οποία, σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα με καρμπυρατέρ, παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές στον τρόπο ελέγχου και λειτουργίας.
Διαφορά έμμεσου και άμεσου ψεκασμού
Η βασική διαφορά ανάμεσα στον έμμεσο και στον άμεσο ψεκασμό, είναι ότι ο έμμεσος ψεκάζει μέσα στους αυλούς, πριν από τις βαλβίδες εισαγωγής, για αυτό και χαρακτηρίζεται σαν έμμεσος ψεκασμός ενώ στον άμεσο ψεκασμό τα μπέκ ψεκάζουν μετά τις βαλβίδες εισαγωγής, κατευθείαν μέσα στο θάλαμο καύσης. Όπως ακριβώς ο ψεκασμός μονού και πολλαπλών σημείων βελτίωσε την παροχή καυσίμου σε σύγκριση με τα καρμπυρατέρ, έτσι και ο άμεσος ψεκασμός βελτίωσε την παροχή καυσίμου, παρέχοντας ακριβής ποσότητα σε κάθε κύλινδρο, με αποτέλεσμα την βελτίωση της καύσης, την αύξηση του βαθμού απόδοσης και την μείωση καυσαερίων και κατανάλωσης.
Διαμοιρασμός στο